20, novembre 2015 11:19
La Taula d’infància del Pla de l’Estany, amb motiu dels actes de commemoració del Dia Mundial de la Infància, va organitzar la sessió formativa “Dret i identitat. Reptes de futur” destinada a professionals dels serveis socials, salut, educació, joventut, etc. i entitats. Aquesta sessió formativa es va realitzar el dijous, 19 de novembre, a les 5 de la tarda a La Cúpula, l’espai de formació de l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i comptarà amb la presència de l’escriptor Said El Kadaoui.

Seguidament es va presentar l’estudi “L’adaptació de l’alumnat d’origen xinés als centres educatius del Pla de l’Estany”, elaborat per professionals de l’Àrea de Benestar Social del Consell. A banda d’aquesta acció formativa es va recomanar que els centres escolars i serveis socioeducatius posin en relleu la defensa dret a la identitat dels infants en les seves activitats acadèmiques i educatives.

La Taula d’infància del Pla de l’Estany és l’encarregada de coordinar, impulsar i promoure una planificació territorial de les polítiques adreçades a la infància al territori. Aquesta taula territorial implica els diferents agents del territori en un treball conjunt i compartit que parteix de l’estratègia aprovada amb el Pla d’infància i adolescència del Pla de l’Estany, però que vol anar més enllà, obrint un espai de debat i coordinació entorn el benestar dels infants i adolescents de la comarca.

Per a sensibilitzar sobre la importància de la defensa dels drets de la infància, aquest any la Taula d’infància del Pla de l’Estany se centra en el dret a la identitat. Com a aspectes fonamentals d’aquest dret, la Convenció sobre els Drets de l'infant enumera la nacionalitat, el nom i les relacions familiars (article 8). També assenyala que l’educació de l’infant ha d’inculcar-li el respecte per la pròpia identitat personal, cultural i sexual (article 29). En aquesta tasca, tenim en compte que els infants construeixen la seva identitat cultural a mesura que comprenen les identitats que els envolten. També tenim en consideració que la identitat és al mateix temps una qüestió de reconeixement i coneixement.