XALOC obre una oficina d’atenció al ciutadà a les dependències del Consell Comarcal
03, de març 2022 11:28

La Xarxa Local de Municipis, XALOC, que des de l’1 de gener és l’organisme encarregat de la gestió i recaptació de tributs dels ajuntaments de la comarca, ha obert una oficina d’atenció a la ciutadania a la seu del Consell Comarcal. La nova oficina atendrà els veïns i veïnes de manera presencial (de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 de la tarca) amb l’objectiu de resoldre tots els dubtes relacionats amb la recaptació d’impostos. Les consultes també es podran fer per via telefònica (972 900 251) o per correu electrònic: pladelestany@xalocgirona.cat.  

Fins al 31 de desembre passat, era el Consell Comarcal del Pla de l’Estany qui duia a terme la gestió i recaptació de tributs de tots els ajuntaments de la comarca menys el de Banyoles. Es tracta d’una feina administrativa complexa que molts consistoris petits no poden assumir amb els seus propis mitjans i per aquest motiu la tenien delegada a l’ens comarcal.  

A partir d’ara la Xarxa Local de Municipis, XALOC, organisme autònom de la Diputació de Girona, passa a encarregar-se d’aquesta gestió. Els ciutadans estan rebent una carta de XALOC en la qual se’ls informa dels tributs delegats, el calendari fiscal i les principals novetats del servei. Entre aquestes destaca el fet que, en el cas dels rebuts domiciliats, a partir d’ara es fraccionarà el pagament en dos rebuts corresponents al 50% del valor total i si es vol pagar en un sol cop, caldrà sol·licitar-ho.  

Les gestions amb XALOC es podran fer electrònicament de forma àgil i senzilla a través de la pàgina web www.xalocgirona.cat/seu-electronica i en cas que calgui fer alguna consulta, els ciutadans es podran adreçar presencialment a l’oficina comarcal, o bé fer la consulta per telèfon o correu electrònic. 

El nou servei es va presentar ahir al Consell d’Alcaldes, en una reunió que va comptar amb la presència del gerent de XALOC, José Manuel Rosón

Més informació: https://bit.ly/Tributs_XALOC 

Arxiu